Friday, July 16, 2010

Tenangkan Hati

Tuhan telah menemukan aku dengan dia
Tuhan telah hadirkan rasa ini untuk dia

hati yang lama tak terbuka

telah diwarnai cinta
tapi...

bagaikan mustahil untuk aku milikinya


Kepada-Nya aku berdoa..

Seandainya telah Engkau catatkan....

Dia milikku tercipta buatku....
satukanlah hati dan cinta kami dengan cintaNya..

Titipkan kebahagiaan antara kami...
Agar kemesraan itu abadi...

Seiringkanlah kami melayari hidup ini...

Ke tepian yang sejahtera dan abadi...

maka jodohkanlah kami..


tapi ya Allah..
andainya dia bukan dijadikan untuk ku..

jauhkan dia dari pandangan mataku..
hilangkan dia dari hati dan ingatan ku..

dan..

peliharalah aku dari kekecewaan...


aku pohon dibukakan jalan bagi ku..
aku pohon tunjukkan jalan yang terbaik untuk ku..


kini..

telah Dia tunjukkan pada ku..
telah Dia jauhkannya dari pandangan ku..

telah Dia tutup jalannya untuk ku..

dan ternyata terlalu mustahil untuk aku milikinya


aku tahu..
Lelaki yang baik pastinya dijodohkan
bersama dengan wanita yang baik..
dan aku yakin..

pastinya telah ditentukan

ada wanita lain yg lebih baik untuk bersama dengannya..


aku redha..

dengan segala takdirNya..

semoga Tuhan kurniakan kebahagiaan yang berpanjangan
pada mereka..
semoga mereka sentiasa berada dibawah rahmat Nya..


amin...

dan bagi aku..

aku harapkan kekuatan untuk melupakannya
ketabahan dan ketenangan hati untuk tidak bersama dengan nya...



No comments: